LA SATISFACCIÓ CIUTADANA PELS SERVICIS MUNICIPALS PUJA UN 8 %


La neteja viària és l'única categoria que suspén, ja que solament un 48% dels valencians està satisfet

Juanma Vázquez | València 28.08.2018 | Levante EMV
La satisfacció dels valencians amb els seus servicis municipals augmenta considerablement en 2018. Així ho expressen les dades de l'Observatori de Servicis Urbans (Osur), recalcant que el 63 % dels residents en la ciutat de València es mostra content amb els servicis que oferix l'ajuntament, un 8 % més que els que reflectia el mateix estudi l'any anterior. Este nou valor permet que la capital del Túria puge dins del Baròmetre de Satisfacció dels Servicis Públics -el qual avalua estes actuacions municipals en els 30 municipis més poblats d'Espanya- passant de la posició 21 que ocupava en 2017 a la 15 en la qual s'establix en este 2018.

Entre els servicis millor valorats pels valencians s'establix per davant de tots la recollida de fems i residus, on quasi set de cada deu ciutadans (un 68 %) afirma estar satisfet amb el servici, la qual cosa suposa un creixement del 10 % respecte al passat any. Dins d'ell, la freqüència de la recollida, així com la dotació i equipament per a la prestació del servici són les característiques més lloades per la població, amb un 77% i un 68 % de satisfacció, respectivament.

En un segon graó quant a la seua valoració es troba el subministrament d'aigua, on cada sis de cada deu valencians estan contents, un 13 % més que en 2017. Tanmateix i malgrat este alt nivell de satisfacció, dos elements del mateix -el servici de clavegueram i la qualitat de l'aigua subministrada- aconseguixen l'aprovat dels ciutadans, ja que solament un 42% i 40% es mostren satisfets amb esta part del servici.

Parcs i jardins aprova

Amb un nivell de complacencia un poc inferior, però que alhora suposa el major canvi respecte a 2017 se situa la cura de parcs i jardins i la conservació d'espais públics. En ella el consistori valencià ha passat d'aconseguir un 42% de satisfacció fa dotze mesos a aconseguir el 58 % enguany, una xifra en la qual també se situa la satisfacció amb el transport públic. En este apartat, els veïns del «cap i casal» puntuen de manera favorable l'estat dels vehicles i la comoditat dels mateixos, les quals arriben a satisfer al 74 % i el 62%, respectivament.
En contraposició a estes dades, la neteja viària resulta l'únic «suspens» per als valencians -solament un 48 % destaca estar content amb el servici en l'actualitat-encara que se situa al mateix valor que l'arreplegat nacionalment, ressaltant-se en l'informe l'especial preocupació dels ciutadans pels excrements de les mascotes en el carrer.

Comentarios

¿Quieres enviarnos alguna queja o comentario?